Vali Şıldak: "Denetimleri En Üst Seviyeye Çıkardık"

Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, son dönemde il genelinde artış gösteren anız yangınlarına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Sosyal medya hesabından paylaşım yapan Vali Şıldak, anız yakmanın tarım arazileri, ekili alanlar ve yerleşim yerleri için büyük risk oluşturduğunu belirterek, denetimlerin en üst seviyeye çıkarıldığını duyurdu.

GÜNCEL - 28-06-2026 13:09

Bu yıl çok sayıda ve geniş alanlarda anız yangınlarının meydana geldiğini ifade eden Vali Şıldak, yasağa rağmen anız yakılması nedeniyle ekili arazilerin zarar gördüğünü, çıkan yangınların ise kısa sürede yayılarak yerleşim yerlerini tehdit ettiğini söyledi.

Anız yangınlarıyla mücadelede taviz verilmeyeceğini vurgulayan Şıldak, sorumsuz davranışlarla genel güvenliği tehlikeye atan kişiler hakkında adli ve idari işlem başlatıldığını, para cezası uygulandığını ve Cumhuriyet Başsavcılıklarınca gözaltı kararları verildiğini açıkladı.

Vatandaşlara da çağrıda bulunan Vali Şıldak, tüm çiftçilerin ve vatandaşların kurallara uymalarını isteyerek, tarım arazilerini, ürünleri ve yerleşim yerlerini tehdit eden her türlü yasak faaliyetten uzak durulması gerektiğini belirtti.

Vali Şıldak, açıklamasını, "Tarım arazilerimizi ve ürünlerimizi koruyalım." çağrısıyla tamamladı.

Haber: Gazeteci İbrahim Uygur

 

Günün Diğer Haberleri