Şanlıurfa'dan mevsimlik tarım işçisi olarak yaklaşık 10 ay önce Konya'nın Ereğli ilçesine çalışmaya giden çok sayıda ailenin, aylar geçmesine rağmen emeklerinin karşılığını alamadığı iddia edildi.
İddialara göre, sezon boyunca tarlalarda çalışan işçilere işin tamamlanmasının ardından "Siz memleketinize dönün, ödemelerinizi hesabınıza göndereceğiz" denildi. Ancak aradan yaklaşık 3 ay geçmesine rağmen birçok ailenin ücretlerinin ödenmediği, işverenin ise telefonlara cevap vermediği öne sürüldü.
Görüştüğümüz aileler, bazı hanelerin alacaklarının 400 bin TL ile 600 bin TL arasında değiştiğini belirterek mağduriyetlerinin her geçen gün arttığını ifade etti. İşçiler, uzun süre boyunca zor şartlar altında çalıştıklarını, alın terlerinin karşılığını alamadıklarını ve yetkililerden destek beklediklerini dile getirdi.
Mağdur aileler, başta mevsimlik tarım işçilerinin haklarını savunduğunu belirten dernekler olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşların sessiz kaldığını savunarak, yaşadıkları mağduriyetin giderilmesini istedi.
Tarım işçileri adına yapılan çağrıda, Şanlıurfa Valiliği, ilgili kamu kurumları, belediyeler ve mevsimlik tarım işçileriyle ilgili faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının konuya müdahil olması talep edildi.
İşçiler, hak ettikleri ücretlerin tahsil edilmesi ve benzer mağduriyetlerin yaşanmaması için gerekli inceleme ve girişimlerin başlatılmasını beklediklerini ifade etti.
Not: Haberde yer alan iddialar mağdur ailelerin beyanlarına dayanmaktadır. Konuyla ilgili işveren veya ilgili tarafların açıklamalarına da yer verilmeye hazırdır.
Haber: İbrahim Uygur