Batman’da Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi hizmete açıldı

Batman Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılışa Batman Valisi Ekrem Canalp, protokol üyeleri ve kamu kurumlarının temsilcileri katıldı.

GÜNCEL - 25-06-2026 17:04

Batman Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi, düzenlenen törenle hizmete açıldı. Açılışa Batman Valisi Ekrem Canalp, protokol üyeleri ve kamu kurumlarının temsilcileri katıldı.

Açılışta konuşan Vali Canalp, merkezin Batman’ın ulaşım altyapısına yön verecek önemli bir teknoloji yatırımı olduğunu belirterek, çevre yolları, yeni bulvarlar ve akıllı ulaşım sistemleriyle birlikte kentin trafik sorunlarının uzun vadeli çözüme kavuşturulmasının hedeflendiğini söyledi.

Sistemin trafik akışını hızlandırarak bekleme sürelerini azalttığını, yakıt tasarrufu sağladığını ve karbon salımını düşürdüğünü belirten Canalp, trafik ihlallerinin tespiti, riskli noktaların belirlenmesi ve sürücü davranışlarının analiz edilmesi konusunda da merkezin önemli katkılar sunacağını dile getirdi.

Acil durum araçlarına öncelik tanıyacak şekilde tasarlanan sistem sayesinde ambulans, itfaiye, polis ve jandarma araçlarının güzergahlarındaki sinyalizasyonların otomatik olarak düzenleneceği bildirildi.

Vali Canalp,“Proje kapsamında kent genelindeki 37 sinyalize kavşak akıllı ulaşım sistemiyle yönetiliyor. Yaklaşık 38 bin 500 metre fiber optik altyapı ile desteklenen sistem sayesinde kavşaklardaki trafik yoğunluğu anlık olarak takip ediliyor, trafik akışı yapay zekâ destekli analizlerle optimize ediliyor. Yoğunluğun arttığı noktalarda sinyal süreleri otomatik olarak düzenlenerek bekleme süreleri azaltılıyor ve gereksiz dur-kalkların önüne geçiliyor. Böylece trafik daha akıcı hale gelirken zaman ve yakıt tasarrufu sağlanıyor, ekonomik kazanımlar elde ediliyor ve çevresel etkiler azaltılıyor” diye konuştu. 

Hibya Haber Ajansı
Günün Diğer Haberleri